Asbestattest bij verkoop eigendom

Vanaf november 2022 is een asbestinventaris verplicht als u uw huis of eigendom verkoopt (bij akte). Enkel constructies die gebouwd zijn voor 2001 dienen in het bezit te zijn van een asbestattest.
Nu is het asbestattest enkel verplicht bij verkoop maar tegen 2032 is het attest verplicht voor elk gebouw met een bouwjaar voor 2001.

Onze deskundige komt bij u langs om een (niet) destructieve inventaris uit te voeren waarbij een opsomming gemaakt wordt van alle asbest(verdachte) toepassingen in en rond uw huis of gebouw.

Enkel visueel toegankelijke ruimtes kunnen geïnspecteerd worden en moeten altijd toegankelijk worden gemaakt. Bij sommige toepassingen moet er altijd een staalname gebeuren. Deze staaltjes worden door een erkend asbestlabo onderzocht op de aanwezigheid van asbest.
Na de inspectie kunt u het attest na max. 2 weken verwachten.
U kunt hier vrijblijvend een offerte aanvragen. Er kan een groot verschil zijn tussen de oppervlakte van de te inspecteren constructie net als het aantal stalen dat moet worden genomen.
U kunt er ook altijd vrijblijvend voor kiezen om een asbestinventaris te laten opmaken.
Ook voor asbestinventarissen conform de welzijnswet voor werknemers kunt u een beroep doen op ons.